Het schijnt dat sommige GW-mannen autobanden op de achterkant van hun motorfietsen hebben gezet. Ze beweren dat dit de rit veel soepeler en aangenamer maakt. Heeft iemand dit ooit gedaan?
Ze zijn geweldig totdat je ze moet vervangen. Ik heb net nieuwe banden besteld voor de auto van mijn vrouw (Michelin Pilot Sport PS2 ZP, voor: P275/35ZR18, achter: P325/30ZR19) en ze waren meer dan $ 2.000 alleen voor de banden.banden die beginnen met een breedtegetal van 3, gevolgd door 2 cijfers, zijn altijd geweldig.
Ik zou niet verwachten dat een 205 55 R17 op een Valk of Gold Wing past, maar ik heb gehoord dat iemand die maat (non-runflat) daadwerkelijk op een Wing gebruikt. De installatie alleen al is waarschijnlijk een hele klus. Misschien wil je een 195 55 R16 (Kumho Exsta RF) of een 195 60 R16 proberen bij 40+ Psi. De 195 55 R16 verlaagt de motorfiets met ongeveer 1 1/2". Het is goed voor kleine rijders, maar je kunt ook het schrapen van de voetsteunen erger maken, waar de Valk blijkbaar gevoelig voor is. De 195 60 R16-maat is moeilijk te vinden omdat slechts zeer weinig auto's hem gebruiken, maar hij heeft mooie, afgeronde randen. Verschillende doorsnede maar hetzelfde profiel en dezelfde radius als de originele Dunlop III Roadsmart van de Valk.Voor de goede orde... Ik heb een 205 55 17 band op mijn 2014 Valk gezet. Hij paste niet. Wreef tegen de accubak aan de linkerkant en de achterbrug aan de rechterkant.
Voor zover ik heb ontdekt, is 205 de kleinste band die in 17 inch wielmaat wordt gemaakt. Nu weet ik dat er enkele 155, 180 en 190S worden vermeld, maar dat zijn reservebanden en niet geschikt voor ons gebruik.
Ik ben van plan om over te stappen op een GW 16" wiel en dan kan een 195 werken.
Ik sta open voor ideeën, maar geen kritiek op het rijden met een autoband, alsjeblieft.
Zegt dat de video niet beschikbaar is. Misschien je machtigingen controleren? Het grootste probleem met de nieuwe Valk is echter de 17" achterband en het lijkt moeilijk om een autoband te vinden die past.Ik reed Darkside op mijn Wing toen ik hem had. Ik reed met de Kumho 195-55-16. Het is een runflat-band die me meer comfort en gemoedsrust gaf. Er is een video van die band hier ww.youtube.com/watch?v=5xKMuJbSyV4
Ik heb het besteld. Zou er deze week moeten zijn, denk ik. Tenminste, ik kan het in het echt zien en het bij de hand hebben en klaar hebben wanneer het nodig is. Nog een beetje meer uit de ene OEM geperst die er nu op zit met 10500 mijl.175-55-17 . 57$ op amazon.com achilles economist.
Precies de reden waarom de meeste mensen die naar de darkside gaan, darkside blijven. Bedankt dat je me hebt geholpen mijn punt te maken.. Om te beginnen, zijn er verschillende verbindingen in beide en verschillende tractie-eigenschappen.
Kom op Jerry..... val het niet af als je het nog nooit hebt geprobeerd. Ik luister met meer dan alleen de portemonnee. Sommigen rijden goed, anderen niet.Ja, alles wat je zei is waar, maar niemand luistert! De portemonnee is het enige dat hoort
Dat is degene die iemand eerder heeft gepost...... Ik heb hem opgezocht op Amazon...Hallo
Is dit de band - ACHILLES ATR-K ECONOMIST 175/55/R17 88V zoals te vinden op topclasstyres (google site omdat ik nog geen links kan plaatsen)
Proost
Ik had ook een CT op mijn VTX, maar ik twijfel of ik het op de Valk ga doen. Dit ding rijdt zo verdomd goed in vergelijking met mijn X. Maar ik ben nog steeds geïnteresseerd in uw beoordeling van de rit wanneer u hem uiteindelijk installeert en er een paar kilometer mee rijdt.Gisteren de band ontvangen en onder de indruk van het uiterlijk en de specificaties. 6-laags loopvlak (2 staal, 2 poly en 2 nylon) 10/32s met veel watergroeven rondom en over de band om water af te voeren. De draagvermogen is aanzienlijk groter dan motorbanden in die maat. Stevige zijwand, 2-laags poly. (voelt steviger aan dan de Austone Taxi Band, maar de zijwand is korter op deze band, dus het zal meer lijken op de zijwand van de motorbanden wat betreft flexibiliteit). Max PSI is 50 met een draagvermogen van 1250. Specificaties en beoordelingen van deze band die ik heb gelezen zijn zeer gunstig. Ik kijk ernaar uit om de andere band af te slijten en deze uit te proberen.
Zag je fb-bericht, die achterband ziet er goed uit op de valk. Ik dacht erover om mijn band zelf te doen met deze methode, https://www.youtube.com/watch?time_continue=285&v=TShysJyHb-0 omdat ik geen lift of adapters heb. Lijkt dit legitiem?Besloten om niet te wachten en het seizoen te beginnen met vers achterrubber, de achterkant was bijna op bij 10,5K maar had nog langer mee gekund. De Darkside Tire erop gemonteerd en dat was de gemakkelijkste bandenwissel die ik in lange tijd heb gedaan. Ik tilde de motorfiets op met mijn 3 ton krik met het voorwiel in een LA Wheel Chock. Ik had wel een hijsband onder de voorkant van de handgrepen geschoven om stabiliteit te bieden indien nodig, maar ik denk dat het ook zonder goed was gegaan. 5 wielbouten en het wiel was eruit zonder spatbord, uitlaat of tassen te verwijderen. De CT was iets breder aan de loopvlakzijde, dus het erin schuiven kostte wat TLC. Maar makkelijk genoeg. Mijn bandenman monteerde hem voor 25 dollar maar had de adapter niet om dat achterwiel te balanceren.....en er zaten ook geen gewichten op de OEM-band. Ik zal Ride On toevoegen zodra het weer warmer wordt, zodat ik op een testrit kan gaan etc. Geen wrijving of problemen, ziet er geweldig uit en ik ben er zeker van dat het met het betere loopvlak geweldig zal zijn voor tractie en remmen. Ik kan nauwelijks wachten.....
Nog niet. Heb waarschijnlijk nog profiel voor ongeveer 5.000 mijl op mijn achterband, maar ik rijd veel, dus het duurt maar ongeveer 3 1/2 - 4 maanden. Dan kan ik ook een darkside band monteren. Zoals ik al zei, ik deed dit vroeger met succes toen ik jong en blut was, dus waarom zou ik het niet nog eens proberen?Ongeveer 300 mijl op deze band en ik vind hem tot nu toe erg goed. Soepele en comfortabele rit, geweldige tractie en remmen en hij stuurt behoorlijk goed. Heeft iemand anders er al een op de zijne?